Frank Markowitsch

Dirigent
www.frankmarkowitsch.com

Frank Markowitsch_klein

Foto: Neda Navaee

Frank Markowitsch hat sich als Dirigent mit der hohen musikalischen Qualität seiner Arbeit sowie seinen außergewöhnlichen, interdisziplinären Konzertprogrammen einen Namen gemacht. Er ist Gründer der Vokalakademie Berlin und des Prometheus Ensembles Berlin, leitete viele Jahre den Chor des Jungen Ensembles Berlin und ist Mitinitiator des Vokalfests Chor@Berlin. Seit 2015 hat er eine Professur für Chor- und Orchesterdirigieren an der HfM Freiburg inne.

Frank Markowitsch dirigierte Orchester wie das Royal Liverpool Philharmonic Orchestra, die Akademie für Alte Musik Berlin, das Orquesta Filarmónica de Medellín, die Kammerakademie Potsdam und Le Cercle de l’Harmonie und trat an diversen Opernhäusern in Deutschland und Frankreich und bei internationalen Festivals (u.a. Aix en Provence, Rheingau Musik Festival) in Erscheinung.

Er dirigierte die meisten deutschen Rundfunkchöre, Accentus, den Choeur de Radio France, den Amsterdam Baroque Choir, das Balthasar-Neumann-Ensemble und viele andere Ensembles. Frank Markowitsch arbeitet mit Dirigenten wie René Jacobs, Kurt Masur, Seiji Ozawa, Ton Koopman und Thomas Hengelbrock.

Mehr Informationen sowie eine ausführliche Biografie zu Frank Markowitsch finden Sie auf seiner Homepage: www.frankmarkowitsch.com

English Version

The conductor Frank Markowitsch is a professor for orchestral and choral conducting at the Hochschule for Music in Freiburg, Germany. He has established a reputation for innovative and interdisciplinary concert programming combined with performances of the highest quality.

From 1998 to 2016, Frank Markowitsch directed the Chorus of the Junges Ensemble Berlin, creating memorable concert projects and winning numerous awards with the group; the choir released their debut CD in 2014: Arthur Honegger’s King David (Rondeau). In 2012, Markowitsch was asked by Ton Koopman to be the chorus master of the Amsterdam Baroque Choir, and the choir’s development under his direction has been widely noted.

Frank Markowitsch is a co-founder of the Vokalfest Chor@Berlin, and a regular guest at international festivals such as the Potsdam-Sanssouci Music Festival, the Rheingau Music Festival, Musikfest Bremen, KlaraFestival Brussels, and the Festival d’Aix-en-Provence.

He works regularly with the RIAS Chamber Choir, North German and West German Radio Choirs, Rundfunkchor Berlin, Choeur du Radio France, Accentus, Balthasar Neumann Ensemble, Vocalconsort Berlin, and Coro Nacional de España, as well as with orchestras such as the Royal Liverpool Philharmonic Orchestra, Akademie für Alte Musik Berlin, Orquesta Filarmónica de Medellín, the Kammerakademie Potsdam, and Le Cercle de l’Harmonie and many other orchestras. Also close to the heart of this conductor is opera: to date he has been involved in productions at the Berlin Staatsoper, the Opéra Comique in Paris, and the opera houses in Lille and Nancy.

Frank Markowitsch has prepared orchestras and choirs for conductors such as Kurt Masur, Seiji Ozawa, Ton Koopman, Thomas Hengelbrock, Marc Minkowski, Ingo Metzmacher, Enoch zu Guttenberg, and Jérémie Rhorer. He has a particularly close collaboration with René Jacobs, for whom he prepared the choruses for performances of Monteverdi’s Vespers (1610) and L’Orfeo, various Mozart opera productions in Europe and Asia, and recordings of The Magic Flute and La Rappresentatione di Anima et Corpo (both for harmonia mundi).

For more information about his performances and a complete biography please click here: www.frankmarkowitsch.com